ProjektaiSchemosAkustikaPatarimaiTeorijae-motion.lt | |||
Autorius: Gediminas Gaidelis („Geduxas“) 5.1 akustinės sistemos gamybaDarant akustines sistemas (ypač pradedantiesiems) derėtų labai atidžiai braižyti detales, kurios bus pjaunamos. Būtina įsitikinti, jog visi kampai statūs, geriausia naudotis dideliu kampainiu ir ~1m metaline liniuote. Lentas geriausia būtų pjauti ne rankomis, bet jei leidžia galimybės elektriniu įrankiu (siaurapjūkliu ar diskiniu pjūklu), tada detalės bus gražesnės. Prisiminkite: kuo detalės gražiau išpjautos, tuo lengviau surinkti dėžę ir, žinoma, tuo gražiau atrodys akustinės sistemos. Lentų nekalkit vinimis (teko ir tokių variantų matyti), betkurioje ūkinių prekių parduotuvėje galite įsigyti medvaržčių (geriausia juodi, liaudiškai vadinami „samarėzai“), aš naudoju 5cm ilgio 3.5mm storio medvaržčius. Pilnai surinkę dėžę apšveiskite su kampiniu šlifuokliu visus atsikišusius kampus. Dėžė jau turi atrodyti idealiai. Viską apšveitus nuiminėkite po vieną detalę ir patepę su silikonu sujungimo vietas, prisukite atgal. Taip išvengsite galimų barškėjimų. Surinkę dėžę pasirinkite vieną lentą (geriausia dugną), per kurią „lysite“ į savo kūrinį, o lysti tikrai teks. Dėžės viduje matomus sujungimus taip pat „riebiai“ ištepkite silikonu. Vidų reiktų iškloti sinteponu (jo galima nusipirkti „Spikoje“ (www.spikare.lt) arba senukuose) , kitaip gali girdėtis tuščios dėžės aidas. Nepagailėkite laidam kelių litų (nesakau mokėti 40lt/m , bet bent jau 4lt/m), geriau įdėti truputį storesnį laidą, nei pernelyg ploną. Vėliau, sumontavę filtrus, lygiai taip pat užtaisykite „angą“ (dugną). Stenkitės viską daryti nuosekliai, neskubėdami ir apgalvotai, nes gali tekt ardyt ir užbaigt tai, ko neapmąstėte. Gnybtus naudokite ne per mažus, tačiau daugiausia žiūrėkit į bendrą vaizdą, nuo jų mažai kas priklauso (tačiau juos perkant būtina atkreipti dėmesį ar jie nepraleidžia oro, nes gali švilpti oras). Apdailą galite pasirinkti kelių rūšių, tačiau aš kolkas naudojau dvi, todėl jas ir parašysiu.
Garsiakalbių tinkleliai taip pat nesunkiai pagaminami. Senukuose yra tokie ilgi mediniai kampuočiai (1.5Lt / 2m), kuriais langų rėmuose tvirtinamas stiklas. Nusiperkate porą tokių pagalių ir suklijuojate rėmelį. Vėliau nusiperkate juodo audinio („Milgreta“ jį parduoda po 6Lt / 0.8m²) ir prišaudote jį su kabių segikliu (tokiu, kur sąsiuviniai segami). Gerai užtempkite audinį. Tinkleliai baigti. Galima juos priklijuoti prie akustinių sistemų, bet geriau nusipirkt iš „Spikarės“ grotelių tvirtinimo detalių, tada bus galima jas nuiminėt. Dabar apie dalis. Aukštų dažnių 6W garsiakalbis iš S-30, vidutinių dažnių automobilinis „Platinium“, žemų dažnių 50W garsiakalbis iš S-50, o akustinėse sistemose su žemadažniais garsiakalbiais („woofer”) — 75W garsiakalbiai iš s-90. Kitose akustinėse sistemose tas pats, tik nėra žemų dažnių garsiakalbio. Visi fazoinvertoriai yra 7.5 cm skersmens ir 12cm ilgio (iš Evitos, kainuoja po 2Lt). Filtrai neskaičiuoti, o dėti „iš akies“. Aukšto dažnio garsiakalbis nuosekliai sujungtas su 1µF kondensatoriumi, o po jų lygiagrečiai ritė (induktyvumo nežinau, tačiau ritė nuima nemalonų žviegimą ir nešvarų traškesį — patikrinta bandymais). Vidutinių dažnių garsiakalbis nuosekliai sujungtas su 30µF kondensatoriumi ir lygiagrečiai su 4.9Ω 5W rezistoriumi. Centrinėje akustinėje sistemoje aukštų ir vidutinių dažnių garsiakalbiai sujungti nuosekliai (vidutinių su vidutiniais, aukštu su aukštais). Žemų dažnių akustinėje sistemoje nuosekliai stovi 8mH ritė ir po jos lygiagrečiai 30µF kondensatorius su 4Ω 5W rezistoriumi. Bet geriau dėti aktyvų filtrą, nes visvien lieka nemalonus vidutinių dažnių išryškėjimas. Dėmesio! Visi kondensatoriai būtinai turi būti neelektrolitiniai, aš naudojau MBGO rusiškus žėrutinius kondensatorius (metalinis, stačiakampio gretasienio formos, dažniausiai dažomas rudai). Brėžinyje duoti dėžių vidaus matmenys. Nuotraukos |
|||
|